Fællesskabende aktiviteter i 2.c (20/21)

Mandage og tirsdage efter vinterferien og resten af skoleåret har vi været to voksne i klassen i sidste modul (som varer 1,5 time og slutter klokken 14). Vi har delt klassen i to hold. Holdene er faste - altså hold 1 og hold 2. De faste hold skaber ro efter ganske få uger. Det gør gentagelse af aktiviteter også. 

Hanne, min matematikmakker, som er med om mandagen, laver matematikbevægelsesaktiviteter. Dem kan jeg ikke dele med jer. Christian, min skolepædagog, laver lege og udfordrer børnene på "tab-og-vind" samt holdånd. Jeg er i klassen, hvor jeg laver små fællesskabende aktiviteter, som træner børnenes samarbejdsevner. Det udfordrer også deres behov for at være i centrum, fordi man nogle gange er nødt til at være tilbageholdende og afventende for at få en aktivitet til at lykkes. Man skal nogle gange forholde sig til ANDRES behov - og det er en god øvelse. Alle øvelser indledes og afsluttes med en samtale om, hvad vi øver os på. Jeg har samlet de øvelser, jeg har brugt, i en PPT, som I kan finde her:

POWERPOINT MED FÆLLESSKABENDE AKTIVITETER

Jeg har også lavet Yoga med klassen - det fungerer SLET ikke, når jeg har hele klassen, men lykkes umådeligt fint, når jeg har halvdelen af børnene. Vi bruger Motor-Milles fantastiske yoga-videoer. Dem kan du finde her: 

MOTOR-MILLES YOGA