En dag med micro:bits
På Mølleskolen har alle indskolings- og mellemtrinsklasser en projektdag om ugen. En hel dag, hvor vi er én lærer til én klasse - helt uafhængig (næsten) af fag.
De næste tre uger skal vores tre 6. klasser på skift hygge sig med mig - og micro:bits.
De er tidligere blevet introduceret til micro:bits - og har arbejdet med blokkodning med både Lego Mindstorm og Co-spaces.
Denne projektdag kommer til at handle om konstruktion af en skridttæller - en støjmåler - og måske et kæledyr - eller noget tid på Hour of Code.
I løbet af dagen skal børnene:
-
1) Arbejde selvstændigt med blokprogrammering
-
2) Forklare blokkenes funktion i kode-sekvenserne
-
3) Undersøge og justere koder.
-
4) Dokumentere jeres arbejde
-
5) Designe og integrere microbits i eget design.
De skal dokumentere arbejdet (ved hjælp af fotos) på Min Uddannelse.
Jeg har lavet et hæfte til selvstudie, som børnene skal arbejde selvstændigt i.
Jeg har umådeligt dårlige erfaringer med alle-følges-undervisning, når det f.eks. gælder micro:bits. Der bliver ofte virkelig meget ventetid for de hurtigste - og det skaber bare enormt meget uro.
Jeg har endnu ikke testet opgaverne endnu, men deler dem alligevel. Måske til inspiration.
Jeg deler også mit oplæg. Måske kan I bruge det til noget:-)
HÆFTER MED OPGAVER TIL SELVSTUDIE
